Ångra ditt mail

Jag är ganska så ny på att använda mail. Jag har inte riktigt kännt något störe behov av en mail. Vill oftast ha svar direkt, så antingen ringer jag eller ser om personen som jag söker är på msn. Men när jag väl mailar kan jag störa mig på att man ej kan ångra det man precis skickat…

Ni vet, man är jättenöjd och trycker på send, så ser man i samma stund att man har gjort ett eller flera stavfel eller publicerat fel bild. Eller kanske ännu värre, skickat till fel person. Om fem sekunder kommer hela kontoret veta att du vill ligga med kollegan eller så kommer konkurrenten att ha hela din masterplan. 

Men nu har google gjort en lösning p ådet här. I Gmail Labs finns nämligen numera en ny funktion som väntar med att skicka ditt mail i fem sekunder och under de fem sekunderna kan du klicka på Undo. Så enkelt. Så genialiskt. Varför har det tagit 20 år för någon att komma på detta? Eller så kollar man bara helt enkelt igenom det extra nogrant innan du skickar.

Funktionen hittar du under Labs-fliken i Settings i Gmail
http://gmailblog.blogspot.com/2009/03/new-in-labs-undo-send.html

Lämna en kommentar

Filed under Webb

Kommentera

