Ca tre veckor kvar i livet…

Farmor och farfar står mig oerhört nära. De är för mig det ultimata paret. De är båda över 80 och har under hela mitt liv stått på morgonen i köket och dansat till radion. Aldrig sett några vara så kära som min farmor och farfar är, fortfarande, efter alla dess år. 

Nu har det som inte får hända hänt. Min farmor har från att ha varit bra gått till att ha några veckor kvar i livet. Hon har fått cancer och de kan ej behandla det. Läkaren tror att det är ca 3 veckor hon har kvar.

Farfar sitter hela tiden vid farmors sida på sjukhuset, och när han på kvällen ska åka hem för att sova så är det jättejobbigt o se dem säga farväl, som att de vet att det kan vara sista gången.  

Jag vet inte vem jag tycker mest synd om, farmor eller farfar. Tänk er in i min farfars situation. De har bott i samma hus i hela sitt liv. Nu kommer farfar få vakna upp ensammen i huset. Jag får panik av att tänka på det. Hela sitt liv har han haft farmor vid sin sida. 

Sedan går även mina tankar till min far. Hur kommer han klara av det här? Hör på hans röst när man pratar med honom att han kämpar allt han kan för att hålla in gråten.

Jag avskyr när jag känner mig hjälplös. För det här är inget jag kan göra något åt, det gör mig frustrerad och ledsen.

3 kommentarer

Filed under Vardaglig

3 responses to “Ca tre veckor kvar i livet…

  1. åh fy :( jag beklagar!
    det var likadant för min farmor & farfar, fast det var farfar som försvann… kram

  2. Min mormor dog för något år sedan i stroke, det är ush! Det går ju att göra något åt det med kosten för att kanske i din farmors fall förlänga och låta henne återgå till sitt vanliga liv igen. Det här sånt här jag jobbar med.

  3. Pingback: Världens bästa «

Kommentera

