Så undviker du att bli omkullsnackad på jobbet

Satt nu på morgonen och läste en ganska så intressant artikel på webbsidan it24. Artikeln handlar precis som det rubriken säger, hur man undviker att bli omkullsnackad på jobbet. 

Om man vill nå framgång i karriären, löneförhandlingar, möten eller i andra relationssammanhang gäller det att man kan prata för sin sak. 

Kommunikationsrådgivaren och etnologen Nicolas Jacquemot har skrivit “Fixa snacket!”, en guide för alla som vill bli bättre på att kommunicera och förstå andra. 

Det finns människor som finner sig i alla typ av sammanhang, däremot kan dessa situationer vara ångestladdat för andra.
 
Nicolas Jacquemot hävdar att alla kan bli duktiga på att snacka för sig i karriärsammanhang. 

– Att fixa snacket handlar inte bara om att sälja in sig själv. Det är också viktigt för att kunna samarbeta med andra och för att inte bli överkörd av chefen eller kollegorna, säger Nicholas Jacquemot. 
 

Klicka HÄR för att läsa artikeln.

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under Nöje

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s