Kl 07.55 i morse gick min farmor bort

farfarofarmor

I morse vaknade jag upp av ett sms från min far. I smset stod det att min famor nu efter 5 veckor på sjukhus, nu har gått bort. Jag är inte den som brukar gråta, men i morse kunde jag ej hålla bort tårarna. Som tur var hade jag Camilla bredvid mig som stöd. 

Min farmor har stått mig oerhört nära, hela mitt liv. Att hon nu inte finns mer är för mig oerhört svårt att förstå. Även nu, några timmar efter beskedet sitter jag här vid datorn och skriver det här med tårar i ögonen.

Mina tankar går nu till farfar som ska leva vidare i huset ute på landet, helt ensam. Självklart ska vi alla komma och hälsa på så ofta vi kan… Men tänk er att farmor och farfar har under hela sina liv vaknat upp bredvid varandra där i sängen. Gått upp, ätit frukost, dansat till radion i köket och varit där för varandra. Nu kommer farfar få vakna upp helt ensam.

Sedan går mina tankar även till min far som nu har förlorat sin mamma.

Vad kan jag lära mig av det här? Att ta vara på de nära o kära man har. Nu klarar jag ej av att skriva mer….

2 kommentarer

Filed under Vardaglig

2 responses to “Kl 07.55 i morse gick min farmor bort

  1. Beklagar sorgen! Kramar Linn

  2. Jag beklagar sorgen. Riktigt tråkigt. Kramar Martina

Kommentera

