Jag skulle kunna äta upp din rumpa

Jag står i kön till kassan i bistron på tåget, personen bakom mig knackar mig på axeln, jag vänder mig om och får se en tjej i ca 20-års åldern som med en självsäker ton säger : Jag skulle kunna äta upp din rumpa.
Tack? Eller vad säger man? Jag bara ler och vänder mig om igen och betalar mitt kaffe och går sedan tillbaks till min stol och skriver nu detta. Ha ha, hur tänker personen?  Och att jag har en ring på fingret verkade ju inte ha spelat någon roll för den här personen. Ja, vi kan ju helt enkelt komma fram till att det finns mycket roliga människor som raggar i kön på tåget till bistron kl 8 på morgonen.

Hur som haver så lämnar vi det där ämnet nu och hoppar på ett anant tågprat istället. För som ni kanske förstår så sitter jag i skrivande stund på tåget. Älskar faktiskt att åka tåg. Sitter med min dator på bordet framför mig, har hörlurarna inkopplade och musiken strömmar från min Spotify. Har läst igenom alla nyhetssidor, så nu är jag även lite uppdaterad om vad för skit som händer i världen. Ja, det känns som att det bara är massa skit som händer i världen. Varför är vi människor så jäkla sjuka i huvudet? Läste ni tex artikeln i aftonbladet i dag om personen som kidnappar en ung tjej och har henne inspärrad som hans sexslav och får henne att föda två barn som sedan även de blir sexuelt utnyttjade. Aftonbladet skriver att barnen var som robotar. Läs artikeln här.

Sedan kan vi även ta upp artikeln om pappan som ströp sin nioåriga dotter i bilen och gick sedan ut och hängde sig själv. Läs artikeln här. Hur kan man göra en sådan sak? Jag blir bara deprimerad av att öppna tidningarna i dag. Hur ska vi göra för att få världen att bli bra? Måste ju gå på något vis? Jag vägrar o tro att människor föds som onda… Någonstanns på vägen så går det fel… Hur kan vi undvika det? Det här har jag nu bestämt mig för att lägga tid på, att på mitt egna vis försöka göra det jag kan för att få en bättre värld. Då skrattar ni och kanske tänker att ”vad tror han att han, som enskild person kan göra?”. Då ska jag svara så här att ja, som enskild person kan jag kanske inte åstakomma så mycket… Men som enskild person kan jag kanske få igång fler personer att börja tänka och på så vis faktiskt åstakomma en förbättring. Låter jag töntig? Kanske lite ,men det tar jag i så fall. Jag är så trött p åatt man läser skit i tidningarna varje dag. Hur svårt skall det vara att behandla andra som man själv vill bli behandlad?

1 kommentar

Filed under Vardaglig

One response to “Jag skulle kunna äta upp din rumpa

  1. Till ämnet ” Jag skulle kunna äta upp din rumpa ” det kanske var en raggnings replik, men sen kan man ju även tänka att hon sa det hon kände bättre med personer som är ärliga och erkän det var ju en riktigt fin kommentar. Det skulle då jag tycka.

Kommentera

