Ja, jag är den stora målvakten!

I går drog jag och min polare Kim ner på stan. Satte oss till en början på Gamla stans trädgård. Tog varsin öl och bestämde oss sedan för att gå upp till Restaurang på g, för att äta middag och ta några öl. Sagt och gjort så hade vi fått i oss varsin stor hamburgare samt några öl. Planen var egentligen att jag skulle ta 22 bussen till Stockholm för att möta upp Camilla som kom med tåget från Göteborg… Men Camilla sa att hon själv klarade av att ta sig hem, så då drog Kim och jag hem till mig och satte oss och började dricka lite vin och spela tevespel.

Vid det här laget började vi bli lite runda. Så efter att ha kört rattfulla (på tevespelet) bestämde vi oss för att gå ner till Gamla stans trädgård igen och dricka lite mer öl. Där nere träffar vi på Robin, min lillebror. Vilket så klart var mycket kul. Men sedan så skall jag nu berätta en liten historia om mig. Det är så att när jag var liten så var jag int så specielt liten. Växte mycket fort. Och det var så att när vi var små så spelade jag fotboll och alla kommer i dag ihåg mig som ”den stora målvakten”. Det är lite roligt att nästan alla killar runt min ålder i Norrtälje vet i dag vem jag är, som den stora målvakten. Detta blev jag påmind om i går när en kompis till Kim kommer och sätter sig vid vårat bort och säger : Visst är du den där stora målvakten som spelade i Riala?! Ha ha, det där är något jag kommer få leva med…

5 kommentarer

Filed under Vardaglig

5 responses to “Ja, jag är den stora målvakten!

  1. Johan

    Hehe minns du när vi spelade bandy i Wettershaga och motståndarna tvingade dig visa leg, för de trodde vi fuskade och hade tagit in en äldre målvakt =)

  2. .dE

    Du får rota fram något gammalt lagfoto eller något :)

  3. Alexander M J

    David, jag skall kolla om jag inte kan in bilderna på datorn, så skall jag så klart publicera dem här i bloggen.

    Johan, jag minns mycket väl när vi spelade bandy och jag var tvungen att visa lägg… Detta hände även i fotbollen. Skrämmande att vuxna kan vara så idiotiska… Jag menar, jag var typ 10.

  4. Johan

    Hehe jag vet, helt sjukt när man tänker tillbaka på det. Saknar bandy tiden, kanske ska försöka hitta sig ett korplag någonstans och börja igen =)

Kommentera

