Munskydden har kommit till stan!

Jag tycker folk är otroligt underliga. I dag så såg jag en person som stod med ett klassigt läkarmunskydd på tunnelbanan. Personen vägrade tom att röra något på tunnelbanan. Vad för person var det? Jo, en man i ca 30-års åldern iklädd kostym. Är det svininfluensan man är rädd för?

Jag var så sugen på att gå och nysa på honom. Atchoooo! Undra va som skulle ha hänt då? Skulle han ha slitit av sig alla kläder och börjat tvåla in sig med läkarsprit? Ne, i min mening så är det lite överdrivet när man börjar använda munskydd på stan. Ok om man heter Michael Jackson och näsan hela tiden var nära att falla av.

4 kommentarer

Filed under Vardaglig

4 responses to “Munskydden har kommit till stan!

  1. .dE

    Sorgligt. Jag hoppas läsarna vet att majoriteten av de som dör i dessa årliga influensor är personer som annars skulle dött av ålder, som har nedsatt immunförsvar av olika anledningar som diabetes etc, är överviktiga eller på något annat sätt extra infektionskänsliga.

    Svininfluensan har på så vis inte dödat i närheten så många som dör av en vanlig förkylning.

    Stay happy = stay healthy!

  2. Nu vet du ju inte om den här personen kanske har nedsatt immunförsvar. Det kanske är jättefarligt för honom att smittas av den nya influensan. Jag tycker inte man ska döma folk på förhand.

Kommentera

