Mina tankar om svenska handbollslandslaget

Det här är min sågning av det svenska handbollslandslaget. För några år sedan var handbollen något roligt att se på, även för mig som tycker att handbollen är bland det tråkigaste att se på. Förut var det gurkburk, köttbulle med mera. Vad har vi i dag? Ärligt talat, kan inte namnet på någon av de personerna som spelar i landslaget.

Mitt förslag är att man sparkar alla som är i landslaget. Då menar jag alla, ledning, tränare och spelare. Ta in unga spelare, gärna en ung tränare också. För jag menar, det kan ju inte gå sämre än vad det gör i dag, och det tror jag inte det kommer göra heller. Ta in spelare som är födda innan 84 och satsa på dem. De kommer vara hungriga och kämpa för allt de har. De kommer få en fruktansvärt bra erfarenhet som kommer få dem att växa och utväcklas. Men det som tränaren gör är ju att satsa på folk som redan har spelat en bunt med matcher i a-laget, och det har ju visat sig gå rakt åt helvete.

Antingen lägger man ner landslaget i handboll, sattsar alla pengar på ungdomsverksamheten och får fram riktigt duktiga handbollsspelare. Eller så sparkar man alla som jag tidigare nämnde och kör med ett mycket yngre lag. Ta tex min polare Marcus som spelar i Alingsås handbollslag. De vann sm-guld. Marcus är född 87, och är riktigt duktig, men fick han vara med i landslaget? Nej, de väljer en som har spelat några år mer. Allvarligt, tid att ta tag i sakerna nu! Gurkburk!

Lämna en kommentar

Filed under Nöje

Kommentera

