Bäst under helgen

En rolig sak jag måste berätta om från i går. Pappa o jag går runt i Göteborg o pappa skämtar om att han inte känner någon i Göteborg, men skulle vara kul o kanske springa på någon av de tre Göteborgarna som han gjorde lumpen med. Han nämner tre efternamn, vilket jag direkt reagerar på ett. En polare till mig i Göteborg har samma efternamn. Bara för skojs skull så skickar jag o frågar min kompis om han vet om sin far gjorde lumpen 77-78 som kustjägare. Kort efteråt får jag tillbaka ett SMS där det står -ja, det gjorde han?! Några SMS senare så har vi kommit fram till att våra farsor känner varandra, var mycket bra vänner under lumpen.

Lämna en kommentar

Filed under Vardaglig

Kommentera

