Final Fantasy 13

Jag är inte någon som spelar specielt mycket spel. Men när jag var yngre så fastnade jag för ett spel som hette Final Fantasy 7. Nu har det hunnit fram till spelet nr 13. Jag har ej spelat spelen däremellan, men efter att alla har hypat det här spelet att det ska vara lika bra som det gamla ff7 så måste jag ju nu testa detta nya spel. Och visst är spelet underbart! Kanske kan jag tycka att de skulle ha gjort kontrollerna lite bättre. Men för övrigt är spelet mycket bra. Eller bra, det är vackert! Vyerna i detta enorma spel (ligger på hela 3 skivor) är helt underbara. Skaparna bakom spelet har en underbar fantasi och förmedlar det på ett alldeles underbart vis med detaljerika karraktärer som även har bra skådespelare som gör dess röster.

Skulle kunna tala om detta spel i all tid, men behöver faktiskt sova lite nu. Men blir nog till att spela lite i morgon också.

2 kommentarer

Filed under Nöje, Vardaglig

2 responses to “Final Fantasy 13

  1. .dE

    Nej Alex, det ligger på en skiva :) Och du får väl testa spele med en riktig kontroll :)

Kommentera

